۱۳۸۸ تیر ۱۷, چهارشنبه

دهمين سالگرد۱۸ تیر را گرامی بداریم!

ما در حالى از دهمين سالگرد قيام ۱۸ تیراستقبال مى کنيم که مردم ايران در ابعاد ميليونى به خيابان آمده اند و رژيم اسلامى با تمام قوا به سرکوب بيرحمانه جنبش اعتراضى رو به گسترش در جامعه ايران پرداخته است.
ده سال قبل تهران و هیجده شهر ایران شاهد اعتراضات گسترده دانشجويان و مردم علیه جانیان حاکم بود. مردم پس از دو دهه حاکمیت منحوس جمهورى اسلامى، بصورت گسترده و سراسری بپا خاستند و به مقابله ای قهرمانانه با آن پرداختند. ١٨ تیرماه یادآور مبارزات قهرمانانه دانشجویانی ست که ده سال پیش، با مقاومت جسورانه خود حماسه آفریدند و همراه دیگر اقشار مردم ایران در مقابل هجوم وحشیانه نیروهای سرکوبگر حکومت اسلامی به دانشگاه تهران و دانشگاه تبریز ایستادند. اگر ١٠ سال پيش جنبش دانشجويى توانست بحران مشروعيت جمهورى اسلامى و جناح اصلاح طلب آن را به نمايش بگذارد، امروز يک دهه پس از ١٨ تيرخونين حضور ميليونى مردم در خيابانها از يک سو فقدان مشروعيت رژيم اسلامى واز سوى ديگر عدم کفايت جناح اصلاح طلب حکومت را در هدايت جنبش اعتراضى آشکار مى کند.
ده سال پیش همچون امروز، مردمی که ابتدا درشکاف ها و منازعات جناح های رژیم بمیدان آمده بودند، بسرعت از آنها عبور کردند و جنبشى عظيم بر عليه کليت رژيم اسلامى سازمان دادند. جنبش سرنگونى در هیجده تیر ۷۸مهر خودر را بر اوضاع سیاسی جامعه کوبید. این جنبش اگر چه سرکوب شد اما در اشکال دیگری بکار خود ادامه داده است و اگر چه افت و خیزهائی را از سر گذرانده است اما عمیقتر، ریشه دارتر و گسترده تر شده است.
اکنون در شرايطى سالگرد ١٨ تير از راه مى رسد که اخبار مبارزه مردم ایران و سرکوبهای وحشیانه حکومتی در صدر اخبار و گزارشات رسانه های جهان قرار دارد.
کميته حمايت از مبارزات مردم ايران-نروژ از همه مردم آزاديخوه و مخالفين رژيم اسلامى دعوت ميکند که براى گراميداشت اين روز بزرگ و همبستگى با مبارزات مردم ايران در تظاهرات روز پنجشنبه در اسلو شرکت کنند.
زمان: پنج شنبه ٩ ژوئیه برابر با ١٨ تير، ساعت٦ تا ٧ بعد ازظهر
مكان: جلو پارلمان نروژ
کميته حمايت از مبارزات مردم ايران – نروژ
تلفن تماس :صابر رحيمى ٠٠٤٧٩٨٦٩٤٠٠١ -على فکرى ٠٠٤٧٩٩٦٣١٧٣٦
e.mail: iranstottekomite@yahoo.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

فعاليتهاى ديگر در نروژ

  • ١ ماى ٢٠٠٩
  • ٨ مارس ٢٠٠٩